Általános szerződési feltételek
Általános Szerződési Feltételek
Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül
megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási
kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával
kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére
állunk.
Jelen Ászf hatálya Szolgáltató weblapján : http://www.anitaboltja.hu
és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki.
Jelen Ászf folyamatosan elérhető a következő weboldalról:http://www.anitaboltja.hu/Uzleti-feltetelek-ASZF-a1_0.htm
1.SZOLGÁLTATÓ ADATAI:
A szolgáltató neve: Tóth Anita Egyéni vállalkozó
A szolgáltató székhelye (és a panaszügyintézés helye): 4125 Pocsaj Kossuth u 25
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló,
rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: eni19800204@gmail.com
Adószáma: 53693189-1-29
Bankszámlaszám:11600006-00000000-80117812
Erste Bank Zrt.
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Pocsaj Önkormányzat
Telefonszáma: 06/70/429-5080
Adatvédelmi nyilvántartási száma: NAIH-90640-2015,NAIH-127603/2017
A szerződés nyelve: magyar
Tárhely-szolgáltató adatai:
Bohemiasoft s.r.o
Székhely: Rudolfovská tř. 247/85, 37001 České Budějovice
Cégjegyzékszám: 28090403
Adószám: CZ28090403
Adatvédelmi tájékoztató: http://www.anitaboltja.hu/Uzleti-feltetelek-ASZF-a1_0.htm Lásd lap alján!
2.ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK:
2.1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat
értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári
Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus
kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.)
törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező
rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
2.2. A jelen Szabályzat 2017. december 02. nap napjától hatályos és visszavonásig
hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a
Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11
(tizenegy) nappal a weboldalakon közzéteszi. Felhasználók a weboldalak
használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldalak használatával
kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.
2.3. Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett webshop
weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem
regisztrált felhasználója a webshopnak, a Szabályzatban foglaltakat magára
nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a
feltételeket, nem jogosult a webshop tartalmának megtekintésére.
2.4. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webshop weboldal, annak
bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal
terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon megjelenő tartalmak vagy
azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és
értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
3.MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE ÉS ÁRAK
3.1. A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre
vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, azonban nem tartalmazzák az ÁFÁ-t,
mivel vállalkozásunk alanyi adómentes. Az árak a házhoz szállítás díját sem tartalmazzák.
Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
3.2. A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a
termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek
eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk
felelősséget a webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete
miatti különbözőség miatt.
3.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja
Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.
3.4. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a
Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék
közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg
rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató
nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron
történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási
szándékától.
3.5. Hibás ár esetén esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és
feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges.
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés
a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre.
Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben,
azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező
nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött
szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján
a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.
4.RENDELÉS MENETE
4.1. Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba vagy
regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást.
4.2. Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.
4.3. Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor
megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva.
4.4. Amennyiben Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni,
kiválasztja a „vásárlás folytatása” gombot. Ha nem szeretne további terméket
vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A „törlés - X”
ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítését
követően automatikusan frissül a kosár tartalma. Ha ez nem történne meg, a
„frissítés/kosár frissítése” ikonra kattint Felhasználó.
4.5. Felhasználó kiválasztja a szállítási címet, majd a szállítási/fizetési módot,
melynek típusai a következők:
4.5.1. Fizetési módok:
4.5.1.1. Utánvétel: Amennyiben a rendelés értékét a csomag kézhezvételekor
kívánja kiegyenlíteni, akkor válassza az "Utánvétel" fizetési módot.
4.5.1.2. Előre utalás: Ebben az esetben előre átutalja a Vásárló a megrendelt termék
összegét valamint a szállítási költséget, melyhez a következők az adatok:
Kedvezményezett bankja: Erste Bank Hungary Zrt
Kedvezményezett neve: Tóth Anita
Adószám: 53693189-1-29
Kedvezményezett számlaszáma: 11600006-00000000-80117812
Előre utalás esetén a megrendelés teljesítése a megrendelt termék árának és a szállítási díjának a fenti számlaszámra történt beérkezése után kezdődik.
Előre utalás esetén, amennyiben a megrendelt termék ára és a szállítás díja a megrendelést követő 2. (második) munkanapon belül nem érkezik meg a fenti
számlára a megrendelés törlésre kerül!
4.5.2. Szállítási módok és költségek:
4.5.2.1. Szállítási mód:
-MPL futárszolgálat
-Ingyenes kiszállítás az egész ország területén 25000 Ft rendelés felett (Törékeny csomagra nem vonatkozik!)
-Törékeny áruk szállítása MPL futárszolgálattal csak előre utalással
Amennyiben a csomag törékeny és a felhasználó nem a törékeny szállítási módot választja, a szolgáltató az ebből eredő felhasználót ért károkért felelősséget nem vállal!
4.5.2.2. Szállítási költségek:
-Csomagautomatába, Posta Pontra vagy postára kézbesítve csak előre utalással: 990 Ft
-MPL Háznál történő kézbesítés esetén előre utalással : 2090 Ft
-MPL Háznál történő kézbesítés esetén utánvéttel : 2480 Ft
-Ingyenes házhoz 25000 Ft rendelés felett (Törékeny csomagra nem vonatkozik!)
-Kiszállítás Törékeny MPL : 4990 Ft
Amennyiben a csomag törékeny és a felhasználó nem a törékeny szállítási módot választja, a szolgáltató az ebből eredő felhasználót ért károkért felelősséget nem vállal!
4.6. Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az
áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése
illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő
ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van
arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
4.7. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján
minden költséget tartalmaz. A számlát és ha a termékre jótállás érvényesíthető a
garancia levelet a csomag tartalmazza. Felhasználó köteles a csomagot
kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt
esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a
csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt
Szolgáltató nem fogad el! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-
17 óra közötti időszakban.
4.8. Az adatok megadását követően Felhasználó a ”megrendelés” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban
még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet
a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel
kapcsolatos kívánságát.
4.9. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt
minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt
adatokat.
4.10. Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást
kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől
számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de
legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az
ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés
és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az
Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik.
Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem
érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg
regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud
üzenetet fogadni.
5.A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS
5.1. A megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik. Az általános
teljesítési határidő 5 munkanapon belül. A megrendelés feldolgozásaként
megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására,
amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő munkanapon kerül
feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton
visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
5.2. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a
szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről
Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett
összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E
kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb
következményei alól.
5.3. Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások a
beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli
változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt
megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben
történő teljesítés kizárólag Felhasználóval történő egyeztetést követően
kerülhet sor!
A termékek mellett Szolgáltató azért nem jelöl meg készletet,mivel előfordulhat hogy nincs készleten vagy Szolgáltató nem tudja beszerezni, az ebből adódó kellemetlenségekért a Szolgáltató felelősséget nem vállal,Felhasználó az Általános Szerződési Feltételek elolvasásával tudomásul veszi és elfogadja
6.ELÁLLÁS JOGA
6.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a
fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló
45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó a
megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül
elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató
hiányában jogosult Felhasználó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.
6.2. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap
elteltével jár le, amelyen Felhasználó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól
eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
6.3. Felhasználó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja
közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát,azonban a visszaszállitás költsége a felhasználót terheli!
Át nem vett csomagok visszaszállitása:az odaút szállítási költsége + 3000 Ft visszaszállítási költség!
6.4. A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás
nem vállalta e költség viselését.
6.5. Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának
költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem
rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.
6.6. Nem illeti meg az elállási jog Felhasználót olyan nem előre gyártott termék
esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére
állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó
személyére szabtak.
6.7. A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát
a. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
b. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy
higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
c. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően
elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
6.8. Szolgáltató a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkeztét
követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14
napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Felhasználó részére, beleértve a
szállítási díjat is.
6.9. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal
egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Felhasználó más fizetési mód
igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód
alkalmazásából kifolyólag Felhasználót semmilyen többletköltség nem terheli.
6.10. Felhasználó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől
való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől
számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy
Szolgáltató címen leadni.
6.11. Felhasználó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt
visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t.
6.12. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli,
kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.
6.13. A Szolgáltató nem köteles a Felhasználó része megtéríteni azon
többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos
fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.
6.14. Felhasználó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett
értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének
megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.
6.15. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta
az áru(ka)t, vagy Felhasználó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan,
hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe
venni.
6.16. Amennyiben Felhasználó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését
megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt
adatlap segítségével), vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés
alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő
jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés
esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A
megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja
vissza Felhasználó Szolgáltató részére.
6.17. Felhasználónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű
használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak
megtérítése a Felhasználót terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy
napon belül a Felhasználó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti
Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt.
6.18. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló
rendeletek:
45/2014. (II.26.) Korm. rendelet
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve
6.19. Felhasználó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen
Szabályzatban található elérhetőségeken.
6.20. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a
szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.
7.Szavatosság
Kellékszavatosság
7.1. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Felhasználó webshopot üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással
szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv
szabályai szerint.
7.2. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel
élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó
által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más
igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást
vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az
ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére
Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben –
a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is
áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt
volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
7.3. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem
később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni.
Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két
éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
7.4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági
igényét.
7.5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye
érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó
igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető
vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban
már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba
már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
7.6. Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint –
kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
7.7. Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék
kijavítását vagy kicserélését kérheti.
7.8. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos
minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által
adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
7.9. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba
hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e
jogosultságát elveszti.
7.10. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági
igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy
forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági
igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.
7.11. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta
forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal
időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából
ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és
termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem
érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése
esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó
kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
8.A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS
8.1. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a
rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
8.2. A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával,
vagy akár csak nyugtával).
8.3. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót
terhelik (Ptk. 6:166. §).
8.4. A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről
jegyzőkönyvet köteles felvenni.
8.5. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó
rendelkezésére kell bocsátani.
8.6. Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének
teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról –
az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez
fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles
értesíteni a fogyasztót.
8.7. A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig
köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
8.8. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést
legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze
9.VEGYES RENDELKEZÉSEK
9.1. Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni.
Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a
jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
9.2. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy
érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét,
jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
9.3. Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a
joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak.
Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli
nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem
ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy
kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben
ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
9.4. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
10.PANASZKEZELÉS RENDJE
10.1. Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a
megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben
Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak
teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy
levél útján is közölheti.
10.2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint
orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz
azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal
kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy
másolati példányát átadja a vásárlónak.
10.3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban megválaszolja. A
panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet
és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző
hatóságoknak kérésükre bemutatja.
10.4. Tájékozatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy
békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbi elérhetőségeken:
http://www.anitaboltja.hu/Uzleti-feltetelek-ASZF-a1_0.htm
10.5. Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi a békéltető
testületi eljárást.
10.6. Panasszal fordulhat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is:
Pest Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztály
Cím: 11088 Budapest, József krt. 6.
Központi telefonszám:
(1) 459-4911
E-mail: fogyved.2.fok@pest.gov.hu
Weboldal:http://www.kormanyhivatal.hu/hu/pest/szervezeti-egysegek-elerhetosegei/fogyasztovedelmi-foosztaly
10.7. Vagy területi szerveihez:
Debreceni Járási Hivatal Közlekedési és Fogyasztóvédelmi Fősztály
Vezető: Dr. Molnár Péter Lajos főosztályvezető
Cím: 4025 Debrecen, Széchenyi u. 46.
Postacím: 4001 Debrecen, Pf.: 76.
Telefonszám: +36 52/ 502-100
E-mail: kozlekedesfogyved.debrecen.jh@hajdu.gov.hu
Weboldal:http://www.kormanyhivatal.hu/hu/hajdu-bihar/jarasok/debreceni-jarasi-hivatal-kozlekedesi-es-fogyasztovedelmi-fosztaly
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság területi szerveinek listáját itt találja:
http://www.nfh.hu/teruleti
10.8. Panasza esetén lehetősége van az alábbi békéltető testülethez fordulni:
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu
A magyarországi békéltető testületek listáját itt találja:
http://www.ofe.hu/inet/ofe/hu/menu/bekeltetes.html
10.9. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági
eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje
a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között,
ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok
egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása
érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére
tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő
kötelezettségekkel kapcsolatban.
10.10. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon
átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi
és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.
10.11. Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség
terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület
számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy
részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye
nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti
megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a
fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének
felajánlására terjed ki.
11.ADATVÉDELEM
A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon:
http://www.anitaboltja.hu/Uzleti-feltetelek-ASZF-a1_0.htm Lásd lap alján!
AZ ÁRVÁLTOZÁS JOGÁT FENNTARTJUK!
Pocsaj, 2018.augusztus.7
Adatvédelmi/adatkezelési tájékoztatóAdatkezelési tájékoztató
Bevezetés
Az ön személyes adatainak kezelője:
Tóth Anita e.v. (székhely: 4125 Pocsaj Kossuth u 25., adószám: 53693189-1-29, telefonszám: 06/70/429-5080)(a továbbiakban: Szolgáltató, adatkezelő) aláveti magát a következő tájékoztatónak.
Az adatkezelő nem nevezett ki adatvédelmi tisztviselőt.
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 20. § (1) kimondja, hogy az érintettel (jelen esetben a webshop-használóval, a továbbiakban: felhasználó) az adatkezelés megkezdése előtt közölni kell, hogy az adatkezelés hozzájáruláson alapul vagy kötelező.
Az érintettet az adatkezelés megkezdése előtt egyértelműen és részletesen tájékoztatni kell az adatai kezelésével kapcsolatos minden tényről, így különösen az adatkezelés céljáról és jogalapjáról, az adatkezelésre és az adatfeldolgozásra jogosult személyéről, az adatkezelés időtartamáról.
Tájékoztatni kell az érintettet az Info tv. 6. § (1) bekezdése alapján arról is, hogy személyes adat kezelhető akkor is, ha az érintett hozzájárulásának beszerzése lehetetlen vagy aránytalan költséggel járna, és a személyes adat kezelése
- az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítése céljából szükséges, vagy
- az adatkezelő vagy harmadik személy jogos érdekének érvényesítése céljából szükséges, és ezen érdek érvényesítése a személyes adatok védelméhez fűződő jog korlátozásával arányban áll.
A tájékoztatásnak ki kell terjednie az érintett adatkezeléssel kapcsolatos jogaira és jogorvoslati lehetőségeire is.
Ha az érintettek személyes tájékoztatása lehetetlen vagy aránytalan költséggel járna (mint például jelen esetben egy webshopon), a tájékoztatás megtörténhet az alábbi információk nyilvánosságra hozatalával is:
- a) az adatgyűjtés ténye,
- b) az érintettek köre,
- c) az adatgyűjtés célja,
- d) az adatkezelés időtartama,
- e) az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye,
- f) az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak és jogorvoslati lehetőségeinek ismertetése, valamint
- g) ha az adatkezelés adatvédelmi nyilvántartásba vételének van helye, az adatkezelés nyilvántartási száma.
Jelen adatkezelési tájékoztató az alábbi weboldalak adatkezelését szabályozza:http://www.anitaboltja.hu és a fenti tartalmi előíráson alapul. A tájékoztató elérhető az alábbi oldalról: http://www.anitaboltja.hu/anitaboltja/Uzleti-feltetelek-a3_0.htm
Az adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-90640/2015,NAIH-127603/2017
A tájékoztató módosításai a fenti címen történő közzététellel lépnek hatályba. A tájékoztató egyes fejezetcímei mögött megjelenítjük a jogszabályi hivatkozást is.
Értelmező fogalmak
- érintett/Felhasználó: bármely meghatározott, személyes adat alapján azonosított vagy - közvetlenül vagy közvetve - azonosítható természetes személy;
- személyes adat: az érintettel kapcsolatba hozható adat - különösen az érintett neve, azonosító jele, valamint egy vagy több fizikai, fiziológiai, mentális, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára jellemző ismeret -, valamint az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés;
- különleges adat: a) a faji eredetre, a nemzetiséghez tartozásra, a politikai véleményre vagy pártállásra, a vallásos vagy más világnézeti meggyőződésre, az érdek-képviseleti szervezeti tagságra, a szexuális életre vonatkozó személyes adat, b) az egészségi állapotra, a kóros szenvedélyre vonatkozó személyes adat, valamint a bűnügyi személyes adat;
- hozzájárulás: az érintett akaratának önkéntes és határozott kinyilvánítása, amely megfelelő tájékoztatáson alapul, és amellyel félreérthetetlen beleegyezését adja a rá vonatkozó személyes adatok - teljes körű vagy egyes műveletekre kiterjedő - kezeléséhez;
- tiltakozás: az érintett nyilatkozata, amellyel személyes adatainak kezelését kifogásolja, és az adatkezelés megszüntetését, illetve a kezelt adatok törlését kéri;
- adatkezelő: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely önállóan vagy másokkal együtt az adatok kezelésének célját meghatározza, az adatkezelésre (beleértve a felhasznált Webaruhaz.manojatekbolt.hu - Adatkezelési Tájékoztató – 2015. 3 eszközt) vonatkozó döntéseket meghozza és végrehajtja, vagy az általa megbízott adatfeldolgozóval végrehajtatja;
- adatkezelés: az alkalmazott eljárástól függetlenül az adatokon végzett bármely művelet vagy a műveletek összessége, így különösen gyűjtése, felvétele, rögzítése, rendszerezése, tárolása, megváltoztatása, felhasználása, lekérdezése, továbbítása, nyilvánosságra hozatala, összehangolása vagy összekapcsolása, zárolása, törlése és megsemmisítése, valamint az adatok további felhasználásának megakadályozása, fénykép-, hang- vagy képfelvétel készítése, valamint a személy azonosítására alkalmas fizikai jellemzők (pl. ujj- vagy tenyérnyomat, DNS-minta, íriszkép) rögzítése;
- adattovábbítás: az adat meghatározott harmadik személy számára történő hozzáférhetővé tétele;
- nyilvánosságra hozatal: az adat bárki számára történő hozzáférhetővé tétele;
- adattörlés: az adatok felismerhetetlenné tétele oly módon, hogy a helyreállításuk többé nem lehetséges;
- adatmegjelölés: az adat azonosító jelzéssel ellátása annak megkülönböztetése céljából;
- adatzárolás: az adat azonosító jelzéssel ellátása további kezelésének végleges vagy meghatározott időre történő korlátozása céljából;
- adatmegsemmisítés: az adatokat tartalmazó adathordozó teljes fizikai megsemmisítése;
- adatfeldolgozás: az adatkezelési műveletekhez kapcsolódó technikai feladatok elvégzése, függetlenül a műveletek végrehajtásához alkalmazott módszertől és eszköztől, valamint az alkalmazás helyétől, feltéve hogy a technikai feladatot az adatokon végzik;
- adatfeldolgozó: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely az adatkezelővel kötött szerződése alapján - beleértve a jogszabály rendelkezése alapján történő szerződéskötést is - adatok feldolgozását végzi;
- adatfelelős: az a közfeladatot ellátó szerv, amely az elektronikus úton kötelezően közzéteendő közérdekű adatot előállította, illetve amelynek a működése során ez az adat keletkezett;
- adatközlő: az a közfeladatot ellátó szerv, amely - ha az adatfelelős nem maga teszi közzé az adatot - az adatfelelős által hozzá eljuttatott adatait honlapon közzéteszi;
- adatállomány: az egy nyilvántartásban kezelt adatok összessége;
- harmadik személy: olyan természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely nem azonos az érintettel, az adatkezelővel vagy az adatfeldolgozóval;
Az adatkezelés jogalapja
Az Ön személyes adatai feldolgozásának jogalapja az Ön hozzájárulása,
amelyet ezúton adott az adatkezelő számára, a természetes személyeknek a
személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen
adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül
helyezéséről szóló Európai Parlamenti és Tanácsi (EU) 2016/679 rendelet
(általános adatvédelmi rendelet) 6.cikke /1/ bekezdésének a) pontja
értelmében (a továbbiakban: „Rendelet”).
A SZEMÉLYES ADATOK FELDOLGOZÁSÁNAK CÉLJA
- A személyes adatok feldolgozásának célja megrendelések teljesitése, üzleti kommunikáció, valamint az adminisztrátor részéről az Ön személyére irányuló egyéb marketing tevékenységek végzése.
-Az adatkezelő részéről nem kerül sor automatikus egyéni döntéshozatalra a rendelet 22. cikke értelmében.
A SZEMÉLYES ADATOK TÁROLÁSÁNAK IDŐTARTAMA
-Az adatkezelő a személyes adatait 3 évig tárolja, illetve maximum addig, amíg Ön vissza nem vonja a személyes adatai feldolgozásához adott hozzájárulását (az e célból történő feldolgozáshoz).
- Személyes adat akkor kezelhető, ha
- ahhoz az érintett hozzájárul, vagy
- azt törvény vagy - törvény felhatalmazása alapján, az abban meghatározott körben - helyi önkormányzat rendelete közérdeken alapuló célból elrendeli.
- Személyes adat kezelhető akkor is, ha az érintett hozzájárulásának beszerzése lehetetlen vagy aránytalan költséggel járna, és a személyes adat kezelése a) az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítése céljából szükséges, vagy b) az adatkezelő vagy harmadik személy jogos érdekének érvényesítése céljából szükséges, és ezen érdek érvényesítése a személyes adatok védelméhez fűződő jog korlátozásával arányban áll.
- Ha az érintett cselekvőképtelensége folytán vagy más elháríthatatlan okból nem képes hozzájárulását megadni, akkor a saját vagy más személy létfontosságú érdekeinek védelméhez, valamint a személyek életét, testi épségét vagy javait fenyegető közvetlen veszély elhárításához vagy megelőzéséhez szükséges mértékben a hozzájárulás akadályainak fennállása alatt az érintett személyes adatai kezelhetőek.
- A 16. életévét betöltött kiskorú érintett hozzájárulását tartalmazó jognyilatkozatának érvényességéhez törvényes képviselőjének beleegyezése vagy utólagos jóváhagyása nem szükséges.
- Ha a hozzájáruláson alapuló adatkezelés célja az adatkezelővel írásban kötött szerződés végrehajtása, a szerződésnek tartalmaznia kell minden olyan információt, amelyet a személyes adatok kezelése az érintettnek ismernie kell, így különösen a kezelendő adatok meghatározását, az adatkezelés időtartamát, a felhasználás célját, az adatok továbbításának tényét, címzettjeit, adatfeldolgozó igénybevételének tényét. A szerződésnek félreérthetetlen módon tartalmaznia kell, hogy az érintett aláírásával hozzájárul adatainak a szerződésben meghatározottak szerinti kezeléséhez.
- Ha a személyes adat felvételére az érintett hozzájárulásával került sor, az adatkezelő a felvett adatokat törvény eltérő rendelkezésének hiányában
- a rá vonatkozó jogi kötelezettség teljesítése céljából, vagy
- az adatkezelő vagy harmadik személy jogos érdekének érvényesítése céljából, ha ezen érdek érvényesítése a személyes adatok védelméhez fűződő jog korlátozásával arányban áll
Az adatkezelés célhoz kötöttsége
- Személyes adat kizárólag meghatározott célból, jog gyakorlása és kötelezettség teljesítése érdekében kezelhető. Az adatkezelésnek minden szakaszában meg kell felelnie az adatkezelés céljának, az adatok felvételének és kezelésének tisztességesnek és törvényesnek kell lennie.
- Csak olyan személyes adat kezelhető, amely az adatkezelés céljának megvalósulásához elengedhetetlen, a cél elérésére alkalmas. A személyes adat csak a cél megvalósulásához szükséges mértékben és ideig kezelhető.
Az adatkezelés egyéb elvei
A személyes adat az adatkezelés során mindaddig megőrzi e minőségét, amíg kapcsolata az érintettel helyreállítható. Az érintettel akkor helyreállítható a kapcsolat, ha az adatkezelő rendelkezik azokkal a technikai feltételekkel, amelyek a helyreállításhoz szükségesek.
Az adatkezelés során biztosítani kell az adatok pontosságát, teljességét és - ha az adatkezelés céljára tekintettel szükséges - naprakészségét, valamint azt, hogy az érintettet csak az adatkezelés céljához szükséges ideig lehessen azonosítani.
Funkcionális adatkezelés
- Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 20. § (1) bekezdése alapján, meg kell határozni a webshop weboldal funkcionalitásának működése körében a következőket:
- a) az adatgyűjtés ténye,
- b) az érintettek köre,
- c) az adatgyűjtés célja,
- d) az adatkezelés időtartama,
- e) az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye,
- f) az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése.
- Az adatgyűjtés ténye, a kezelt adatok köre: Jelszó, vezeték- és keresztnév, e-mail cím, telefonszám, szállítási cím, számlázási név és cím, adószám, a regisztráció időpontja, regisztrációkori IP cím.
- Az érintettek köre: A webshop weboldalon regisztrált valamennyi érintett.
- Az adatgyűjtés célja: Szolgáltató a weboldal teljes körű használata, pl. szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés létrehozása, tartalmának meghatározása, módosítása, teljesítésének figyelemmel kísérése, az abból származó díjak számlázása, valamint az azzal kapcsolatos követelések érvényesítése, továbbá hírlevél küldés nyújtásának céljából kezeli a Felhasználók személyes adatait.
- Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: A regisztráció törlésével azonnal. Kivéve a számviteli bizonylatok esetében, hiszen a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 169. § (2) bekezdése alapján 8 évig meg kell őrizni ezeket az adatokat.
A könyvviteli elszámolást közvetlenül és közvetetten alátámasztó számviteli bizonylatot (ideértve a főkönyvi számlákat, az analitikus, illetve részletező nyilvántartásokat is), legalább 8 évig kell olvasható formában, a könyvelési feljegyzések hivatkozása alapján visszakereshető módon megőrizni.
- Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye: A személyes adatokat az adatkezelő munkatársai kezelhetik, a fenti alapelvek tiszteletben tartásával.
- Az adatkezelés során igénybe vett adatfeldolgozó:
Bohemiasoft s.r.o
Székhely: Rudolfovská tř. 247/85, 37001 České Budějovice
Telefon: + 36 21 2526800
Cégjegyzékszám: 28090403
Adószám: CZ28090403
Bankszámlaszám:
14100079-21105649-01000007 Sberbank Magyarország Zrt.
Adatvédelmi tájékoztató: https://www.anitaboltja.hu/yrbr3606/Uzleti-feltetelek-ASZF-a1_0.htm
- Az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése: A következő adatok módosítását lehet elvégezni a weboldalakon: Jelszó, vezeték- és keresztnév, e-mail cím, telefonszám, szállítási cím, számlázási név és cím, adószám. A személyes adatok törlését, vagy módosítását az alábbi módokon tudja érintett kezdeményezni:
- postai úton a 4125 Pocsaj Kossuth u 25. címen,
- e-mail útján a klb2@citromail.hu e-mail címen.
- Az adatkezelés jogalapja: a Felhasználó hozzájárulása, az Infotv. 5. § (1) bekezdése, illetve az elektronikus kereskedelemi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (a továbbiakban: Elker tv.) 13/A. § (3) bekezdése:
A szolgáltató a szolgáltatás nyújtása céljából kezelheti azon személyes adatokat, amelyek a szolgáltatás nyújtásához technikailag elengedhetetlenül szükségesek. A szolgáltatónak az egyéb feltételek azonossága esetén úgy kell megválasztania és minden esetben oly módon kell üzemeltetnie az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtása során alkalmazott eszközöket, hogy személyes adatok kezelésére csak akkor kerüljön sor, ha ez a szolgáltatás nyújtásához és az e törvényben meghatározott egyéb célok teljesüléséhez feltétlenül szükséges, azonban ebben az esetben is csak a szükséges mértékben és ideig.
A funkcionális adatkezelésre vonatkozó alapelveink (Elker tv. 13/A.)
- A szolgáltató az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtására irányuló szerződésből származó díjak számlázása céljából kezelheti az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos természetes személyazonosító adatokat, lakcímet, valamint a szolgáltatás igénybevételének időpontjára, időtartamára és helyére vonatkozó adatokat.
- A szolgáltató a szolgáltatás nyújtása céljából kezelheti azon személyes adatokat, amelyek a szolgáltatás nyújtásához technikailag elengedhetetlenül szükségesek. Aszolgáltatónak az egyéb feltételek azonossága esetén úgy kell megválasztania és minden esetben oly módon kell üzemeltetnie az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtása során alkalmazott eszközöket, hogy személyes adatok kezelésére csak akkor kerüljön sor, ha ez a szolgáltatás nyújtásához és az Elker törvényben meghatározott egyéb célok teljesüléséhez feltétlenül szükséges, azonban ebben az esetben is csak a szükséges mértékben és ideig.
- A szolgáltató a szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos adatokat bármely egyéb célból - így különösen szolgáltatása hatékonyságának növelése, az igénybe vevőnek címzett elektronikus hirdetés vagy egyéb címzett tartalom eljuttatása, piackutatás céljából - csak az adatkezelési cél előzetes meghatározása mellett és az igénybe vevő hozzájárulása alapján kezelhet.
- Az igénybe vevőnek az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás igénybevételét megelőzően és a szolgáltatás igénybevétele során is folyamatosan biztosítani kell, hogy az adatkezelést megtilthassa.
- A kezelt adatokat törölni kell a szerződés létrejöttének elmaradását, a szerződés megszűnését, valamint a számlázást követően. Az adatokat törölni kell, ha az adatkezelési cél megszűnt, vagy az igénybe vevő így rendelkezik. Törvény eltérő rendelkezése hiányában az adattörlést haladéktalanul el kell végezni. 6. A szolgáltatónak biztosítania kell, hogy az igénybe vevő az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás igénybevétele előtt és az igénybevétel során bármikor megismerhesse, hogy a szolgáltató mely adatkezelési célokból mely adatfajtákat kezel, ideértve az igénybe vevővel közvetlenül kapcsolatba nem hozható adatok kezelését is.
Cookie-k (sütik) kezelése
- Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 20. § (1) bekezdése alapján, meg kell határozni a webshop weboldal cookie adatkezelése körében a következőket:
- a) az adatgyűjtés ténye,
- b) az érintettek köre,
- c) az adatgyűjtés célja,
- d) az adatkezelés időtartama,
- e) az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye,
- f) az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése.
- Webáruházakra jellemző cookie-k az úgynevezett „jelszóval védett munkamenethez használt cookie”, „bevásárlókosárhoz szükséges cookie-k” és „biztonsági cookie-k”, melyek használatához nem szükséges előzetes hozzájárulást kérni az érintettektől.
- Az adatkezelés ténye, a kezelt adatok köre: egyedi azonosítószám, dátumok, időpontok
- Az érintettek köre: A weboldalt látogató valamennyi érintett.
- Az adatkezelés célja: a felhasználók azonosítása, a „bevásárlókosár” nyilvántartására és a látogatók nyomon követése.
- Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: Az adatkezelés időtartama a session cookie-k esetén a honlapok látogatásának befejezéséig tart.
- Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye: A személyes adatokat az adatkezelő munkatársai kezelhetik, a fenti alapelvek tiszteletben tartásával.
- Az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése: Az érintettnek lehetőségük van a cookie-kat törölni a böngészők Eszközök/Beállítások menüjében általában az Adatvédelem menüpont beállításai alatt.
- Az adatkezelés jogalapja: Az érintettől hozzájárulás nem szükséges, amennyiben a cookie-k használatának kizárólagos célja az elektronikus hírközlő hálózaton keresztül történő közléstovábbítás vagy arra az előfizető vagy felhasználó által kifejezetten kért, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtásához a szolgáltatónak feltétlenül szüksége van.
- A webáruház látogatottsági adatait a Google Analytics szolgáltatás igénybevételével méri a Szolgáltató. A szolgáltatás használata során adatok kerülnek továbbításra. A továbbított adatok az érintett azonosítására nem alkalmasak. A Goggle adatvédelmi elveiről bővebb információ itt olvasható: http://www.google.hu/policies/privacy/ads/
Hírlevél, DM tevékenység
- A gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény 6. §-a értelmében Felhasználó előzetesen és kifejezetten hozzájárulhat ahhoz, hogy Szolgáltató reklámajánlataival, egyéb küldeményeivel a regisztrációkor megadott elérhetőségein (pl. elektronikus levélcím, vagy telefonszám) megkeresse.
- Továbbá Ügyfél a jelen tájékoztató rendelkezéseit szem előtt tartva hozzájárulhat ahhoz, hogy Szolgáltató a reklámajánlatok küldéséhez szükséges személyes adatait kezelje.
- Szolgáltató nem küld kéretlen reklámüzenetet, és Felhasználó korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen leiratkozhat az ajánlatok küldéséről. Ebben az esetben Szolgáltató minden - a reklámüzenetek küldéséhez szükséges - személyes adatát törli nyilvántartásából és további reklámajánlataival nem keresi meg a Felhasználót. Felhasználó a reklámokról leiratkozhat az üzenetben lévő linkre kattintva.
- Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 20. § (1) bekezdése alapján, meg kell határozni a hírlevél-küldés adatkezelése körében a következőket:
- a) az adatgyűjtés ténye,
- b) az érintettek köre,
- c) az adatgyűjtés célja,
- d) az adatkezelés időtartama,
- e) az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye,
- f) az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése.
- Az adatkezelés ténye, a kezelt adatok köre: név, e-mail cím, (telefonszám) dátum, időpont.
- Az érintettek köre: A hírlevélre feliratkozó valamennyi érintett.
- Az adatkezelés célja: reklámot tartalmazó elektronikus üzenetek (e-mail, sms, push üzenet) küldése az érintett részére, tájékoztatás nyújtása az aktuális információkról, termékekről, akciókról, új funkciókról stb.
- Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: a hozzájáruló nyilatkozat visszavonásáig, azaz a leiratkozásig tart az adatkezelés.
- Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye: A személyes adatokat az adatkezelő munkatársai kezelhetik, a fenti alapelvek tiszteletben tartásával.
- Az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése: Az érintett bármikor, ingyenese leiratkozhat a hírlevélről.
- Az adatkezelés jogalapja: az érintett önkéntes hozzájárulása, az Infotv. 5. § (1) bekezdése, és a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény 6. § (5) bekezdése:
A reklámozó, a reklámszolgáltató, illetve a reklám közzétevője – a hozzájárulásban meghatározott körben - a náluk hozzájáruló nyilatkozatot tevő személyek személyes adatairól nyilvántartást vezet. Az ebben a nyilvántartásban rögzített - a reklám címzettjére vonatkozó - adat csak a hozzájáruló nyilatkozatban foglaltaknak megfelelően, annak visszavonásáig kezelhető, és harmadik fél számára kizárólag az érintett személy előzetes hozzájárulásával adható át.
Adattovábbítás
- Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 20. § (1) bekezdése alapján, meg kell határozni a webshop weboldal adattovábbítási tevékenysége körében a következőket:
- a) az adatgyűjtés ténye,
- b) az érintettek köre,
- c) az adatgyűjtés célja,
- d) az adatkezelés időtartama,
- e) az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye,
- f) az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése.
- Az adatkezelés ténye, a kezelt adatok köre. A továbbított adatok köre a szállítás lebonyolítása érdekében: Név, cím, telefonszám, termék neve, fizetendő összeg.
- Az érintettek köre: A házhozszállítást kérő valamennyi érintett.
- Az adatkezelés célja: A megrendelt termék házhoz szállítása.
- Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: A házhozszállítás lebonyolításáig tart.
- Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye: A személyes adatokat a következők kezelhetik, a fenti alapelvek tiszteletben tartásával:
Az adatkezelést végző neve, elérhetősége:
-SAMEDAY Courier
Delivery Solutions Kft.
Székhelye, Postacíme, Ügyfélszolgálat címe: 1033 Budapest, Szentendrei út 89-95. X. ép
Honlap: https://www.sameday.hu
Adószám:28730978241
Cégjegyzékszám:01 09 371417
-GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft.
2351 Alsónémedi
GLS Európa u. 2.
info@gls-hungary.com
Cégjegyzékszám:
13-09-111755
Adószám:
12369410-2-44
Közösségi adószám:
HU12369410
-Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Székhelye: Budapest, 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.
Postacíme: Budapest 1540
Cégjegyzékszám: 01-10-042463
Hivatalos elektronikus kapcsolattartásra szolgáló elérhetőség az elektronikus ügyintézés
biztosításához (KÖZPONTI HIVATALI TÁRHELY):
a) hosszú név: Magyar Posta Zrt. hivatalos elektronikus elérhetőség
b) rövid név: POSTAEUGY
c) KRID szám: 242515371
-Szamlazz.hu
KBOSS.hu Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű
Társaság (KBOSS.hu Kft.)
Székhely: 1031 Budapest, Záhony utca 7.
Képviselő neve: Stygár-Joó János ügyvezető
Cégjegyzékszám: 01-09-303201
Bejegyző bíróság:
Pest Megyei Bíróság mint
Cégbíróság
Adószám: 13421739-2-41
Számlavezető pénzintézet: MagNet Magyar Közösségi
Bank Zrt.
Pénzforgalmi jelzőszám:
16200209-17064622-
00000000
E-mail: info@szamlazz.hu
- Az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése: Az érintett kérheti a házhoz szállító szolgáltató adatkezelőtől a személyes adatainak mielőbbi törlését.
- Az adattovábbítás jogalapja: a Felhasználó hozzájárulása, az Infotv. 5. § (1) bekezdése, illetve az elektronikus kereskedelemi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 13/A. § (3) bekezdése.
Adatbiztonság
- Az adatkezelő úgy tervezi meg és hajtja végre az adatkezelési műveleteket, hogy biztosítsa az érintettek magánszférájának védelmét.
- Az adatkezelő gondoskodik az adatok biztonságáról (jelszóval, vírusirtóval való védettség), megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket és kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek az Info tv., valamint az egyéb adat- és titokvédelmi szabályok érvényre juttatásához szükségesek.
- Az adatokat megfelelő intézkedésekkel védi az adatkezelő különösen
- a jogosulatlan hozzáférés,
- a megváltoztatás,
- a továbbítás,
- a nyilvánosságra hozatal,
- a törlés vagy megsemmisítés,
- a véletlen megsemmisülés és sérülés,
- az alkalmazott technika megváltozásából fakadó hozzáférhetetlenné válás ellen.
- Az adatkezelő megfelelő technikai megoldással biztosítja, hogy a nyilvántartásokban tárolt adatok közvetlenül ne legyenek összekapcsolhatók és az érintetthez rendelhetők.
- A személyes adatokhoz való jogosulatlan hozzáférés, az adatok megváltoztatása és jogosulatlan nyilvánosságra-hozatala, vagy felhasználása megakadályozása érdekében az adatkezelő gondoskodik: • a megfelelő informatikai, műszaki környezet kialakításáról, üzemeltetéséről,
- a szolgáltatásnyújtásban résztevő munkatársai ellenőrzött kiválasztásáról, felügyeletéről,
- a részletes üzemeltetési, kockázatkezelési és szolgáltatási eljárásrendek kiadásáról.
- A fentiek alapján szolgáltató biztosítja, hogy az általa kezelt adat
- a jogosult számára rendelkezésre álljon,
- hitelessége és hitelesítése biztosított,
- változatlansága igazolható, legyen.
- Adatkezelő és annak tárhely-szolgáltatójának informatikai rendszere véd többek között
- a számítástechnikai csalás,
- a kémkedés,
- a számítógépvírusok,
- a spam-ek,
- a hack-ek
- és egyéb támadások ellen.
Az érintettek jogai
- Az érintett kérelmezheti az Szolgáltatónál, hogy az adjon tájékoztatását személyes adatai kezeléséről, kérheti személyes adatainak helyesbítését, valamint kérheti személyes adatainak - a kötelező adatkezelés kivételével - törlését vagy zárolását,tehát a rendeletben meghatározott feltételek szerint Ön jogosult:
- az adatkezelőtől hozzáférést kérni személyes adataihoz
- személyes adatainak helyesbítésére
- kifogást emelni személyes adatainak feldolgozása ellen
- személyes adatait áthordozni
- Joga van bármikor visszavonni hozzájárulását, amelyet személyes adatai feldolgozásához adott az adatkezelőnek. Ez azonban nem érinti személyes adatai feldolgozásának jogszerűségét a hozzájárulás visszavonása előtt. Személyes adatai feldolgozásához adott hozzájárulását az klb2@citromail.hu e-mail címen vonhatja vissza.
- Ha úgy ítéli meg, hogy személyes adatainak feldolgozása ellentmondott vagy ellentmond a rendeletben foglaltaknak, jogában áll többek között panaszt tenni a felügyeleti hatóságnál.
- Ön nem köteles átadni személyes adatait. Személyes adatainak átadása nem törvényben vagy szerződésben foglalt követelmény, és nem olyan követelmény, amely szerződés megkötéséhez szükséges.
- Az érintett kérelmére az adatkezelő tájékoztatást ad az érintett általa kezelt, illetve az általa vagy rendelkezése szerint megbízott adatfeldolgozó által feldolgozott adatairól, azok forrásáról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, az adatfeldolgozó nevéről, címéről és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről, az adatvédelmi incidens körülményeiről, hatásairól és az elhárítására megtett intézkedésekről, továbbá - az érintett személyes adatainak továbbítása esetén - az adattovábbítás jogalapjáról és címzettjéről.
- Az adatkezelő - ha belső adatvédelmi tisztviselővel rendelkezik, a belső adatvédelmi tisztviselő útján - az adatvédelmi incidenssel kapcsolatos intézkedések ellenőrzése, valamint az érintett tájékoztatása céljából nyilvántartást vezet, amely tartalmazza az érintett személyes adatok körét, az adatvédelmi incidenssel érintettek körét és számát, az adatvédelmi incidens időpontját, körülményeit, hatásait és az elhárítására megtett intézkedéseket, valamint az adatkezelést előíró jogszabályban meghatározott egyéb adatokat.
- Az adatkezelő az adattovábbítás jogszerűségének ellenőrzése, valamint az érintett tájékoztatása céljából adattovábbítási nyilvántartást vezet, amely tartalmazza az általa kezelt személyes adatok továbbításának időpontját, az adattovábbítás jogalapját és címzettjét, a továbbított személyes adatok körének meghatározását, valamint az adatkezelést előíró jogszabályban meghatározott egyéb adatokat.
- Az adatkezelő köteles a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 25 napon belül, közérthető formában, az érintett erre irányuló kérelmére írásban megadni a tájékoztatást. A tájékoztatás ingyenes.
- Felhasználó kérelmére Szolgáltató tájékoztatást ad az általa kezelt adatokról, azok forrásáról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, az esetleges adatfeldolgozó nevéről, címéről és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről, továbbá - az érintett személyes adatainak továbbítása esetén - az adattovábbítás jogalapjáról és címzettjéről. Szolgáltató a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 25 napon belül írásban, közérthető formában adja meg a tájékoztatást. A tájékoztatás ingyenes.
- Szolgáltató, amennyiben a személyes adat a valóságnak nem felel meg, és a valóságnak megfelelő személyes adat az adatkezelő rendelkezésére áll, a személyes adatot helyesbíti.
- Törlés helyett Szolgáltató zárolja a személyes adatot, ha a Felhasználó ezt kéri, vagy ha a rendelkezésére álló információk alapján feltételezhető, hogy a törlés sértené a Felhasználó jogos érdekeit. A zárolt személyes adat kizárólag addig kezelhető, ameddig fennáll az az adatkezelési cél, amely a személyes adat törlését kizárta.
- Szolgáltató törli a személyes adatot, ha kezelése jogellenes, a Felhasználó kéri, a kezelt adat hiányos vagy téves - és ez az állapot jogszerűen nem orvosolható - feltéve, hogy a törlést törvény nem zárja ki, az adatkezelés célja megszűnt, vagy az adatok tárolásának törvényben meghatározott határideje lejárt, azt a bíróság vagy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság elrendelte.
- Az adatkezelő megjelöli az általa kezelt személyes adatot, ha az érintett vitatja annak helyességét vagy pontosságát, de a vitatott személyes adat helytelensége vagy pontatlansága nem állapítható meg egyértelműen.
- A helyesbítésről, a zárolásról, a megjelölésről és a törlésről az érintettet, továbbá mindazokat értesíteni kell, akiknek korábban az adatot adatkezelés céljára továbbították. Az értesítés mellőzhető, ha ez az adatkezelés céljára való tekintettel az érintett jogos érdekét nem sérti.
- Ha az adatkezelő az érintett helyesbítés, zárolás vagy törlés iránti kérelmét nem teljesíti, a kérelem kézhezvételét követő 30 napon belül írásban közli a helyesbítés, zárolás vagy törlés iránti kérelem elutasításának ténybeli és jogi indokait. A helyesbítés, törlés vagy zárolás iránti kérelem elutasítása esetén az adatkezelő tájékoztatja az érintettet a bírósági jogorvoslat, továbbá a Hatósághoz fordulás lehetőségéről.
Jogorvoslat
- Felhasználó tiltakozhat személyes adatának kezelése ellen, ha
- a) a személyes adatok kezelése vagy továbbítása kizárólag az Szolgáltatóra vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez, vagy az Szolgáltató, adatátvevő vagy harmadik személy jogos érdekének érvényesítéséhez szükséges, kivéve, ha az adatkezelést törvény rendelte el;
- b) a személyes adat felhasználása vagy továbbítása közvetlen üzletszerzés, közvélemény-kutatás vagy tudományos kutatás céljára történik;
- c) törvényben meghatározott egyéb esetben.
- Szolgáltató a tiltakozást a kérelem benyújtásától számított legrövidebb időn belül, de legfeljebb 15 nap alatt megvizsgálja, annak megalapozottsága kérdésében döntést hoz, és döntéséről a kérelmezőt írásban tájékoztatja. Ha az Szolgáltató az érintett tiltakozásának megalapozottságát megállapítja, az adatkezelést - beleértve a további adatfelvételt és adattovábbítást is - megszünteti, és az adatokat zárolja, valamint a tiltakozásról, továbbá az annak alapján tett intézkedésekről értesíti mindazokat, akik részére a tiltakozással érintett személyes adatot korábban továbbította, és akik kötelesek intézkedni a tiltakozási jog érvényesítése érdekében.
- Amennyiben a Felhasználó Szolgáltatónak a meghozott döntésével nem ért egyet, az ellen - annak közlésétől számított 30 napon belül - bírósághoz fordulhat. A bíróság soron kívül jár el.
- Az adatkezelő esetleges jogsértése ellen panasszal a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál lehet élni:
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság 1125
Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.
Telefon: +36 -1-391-1400
Fax: +36-1-391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Bírósági jogérvényesítés
- Azt, hogy az adatkezelés a jogszabályban foglaltaknak megfelel, az adatkezelő köteles bizonyítani. Az adattovábbítás jogszerűségét az adatátvevő köteles bizonyítani.
- A per elbírálása a törvényszék hatáskörébe tartozik. A per - az érintett választása szerint - az érintett lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt is megindítható.
- A perben fél lehet az is, akinek egyébként nincs perbeli jogképessége. A perbe a Hatóság az érintett pernyertessége érdekében beavatkozhat.
- Ha a bíróság a kérelemnek helyt ad, az adatkezelőt a tájékoztatás megadására, az adat helyesbítésére, zárolására, törlésére, az automatizált adatfeldolgozással hozott döntés megsemmisítésére, az érintett tiltakozási jogának figyelembevételére, illetve az adatátvevő által kért adat kiadására kötelezi.
- Ha a bíróság az adatátvevő kérelmét elutasítja, az adatkezelő köteles az érintett személyes adatát az ítélet közlésétől számított 3 napon belül törölni. Az adatkezelő köteles az adatokat akkor is törölni, ha az adatátvevő a meghatározott határidőn belül nem fordul bírósághoz.
- A bíróság elrendelheti ítéletének - az adatkezelő azonosító adatainak közzétételével történő - nyilvánosságra hozatalát, ha azt az adatvédelem érdekei és nagyobb számú érintett védett jogai megkövetelik.
Kártérítés és sérelemdíj
- Ha az adatkezelő az érintett adatainak jogellenes kezelésével vagy az adatbiztonság követelményeinek megszegésével másnak kárt okoz, köteles azt megtéríteni.
- Ha az adatkezelő az érintett adatainak jogellenes kezelésével vagy az adatbiztonság követelményeinek megszegésével az érintett személyiségi jogát megsérti, az érintett az adatkezelőtől sérelemdíjat követelhet.
- Az érintettel szemben az adatkezelő felel az adatfeldolgozó által okozott kárért és az adatkezelő köteles megfizetni az érintettnek az adatfeldolgozó által okozott személyiségi jogsértés esetén járó sérelemdíjat is. Az adatkezelő mentesül az okozott kárért való felelősség és a sérelemdíj megfizetésének kötelezettsége alól, ha bizonyítja, hogy a kárt vagy az érintett személyiségi jogának sérelmét az adatkezelés körén kívül eső elháríthatatlan ok idézte elő.
- Nem kell megtéríteni a kárt és nem követelhető a sérelemdíj annyiban, amennyiben a kár a károsult vagy a személyiségi jog megsértésével okozott jogsérelem az érintett szándékos vagy súlyosan gondatlan magatartásából származott.
Zárszó
A tájékoztató elkészítése során figyelemmel voltunk az alábbi jogszabályokra:
- 2011. évi CXII. törvény
– az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról (a továbbiakban: Infotv.)
- 2001. évi CVIII. törvény
– az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről (főképp a 13/A. §-a) - 2008. évi XLVII. törvény
– a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról; - 2008. évi XLVIII. törvény
– a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (különösen a 6.§-a) - 2005. évi XC. törvény az elektronikus információszabadságról
- 2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről (kifejezetten a 155.§-a) - 16/2011. sz. vélemény a viselkedésalapú online reklám bevált gyakorlatára vonatkozó EASA/IAB-ajánlásról.
E feltételek 2018.05.23-án lépnek hatályba.
/fotky22393/Adatvedelmi_incidens_jegyzkonyv (2).docx